Open Monumentendag

De Open Monumentendag vindt jaarlijks plaats op de tweede zaterdag van september.

Op de Open Monumentendag zijn monumentale gebouwen zijn te bezichtigen, hoogtepunt is -letterlijk- het beklimmen van de toren van de Grote of St. Bartholomeuskerk.

Jaarlijks wordt er landelijk een thema aan de Open Monumentendag gekoppeld, rondom het jaarthema worden speciale activiteiten georganiseerd.

In 2020 was het jaarthema ‘leermonumenten’ in 2021 wordt het jaarthema ‘inclusief’.

In augustus wordt het programma bekend gemaakt.

Contactpersoon is Marco Oudshoorn (06-30652240) openmonumentendag@historischeverenigingschoonhoven.nl of omd@historischeverenigingschoonhoven.nl

Voor meer informatie over de landelijke Open Monumentendag: www.openmonumentendag.nl

In een aantal jaren heeft de Historische Vereniging Schoonhoven ter gelegenheid van Open Monumentendag een publicatie verzorgd die past in het jaarlijks wisselende thema van Open Monumentendag.

Tot nu toe verschenen de volgende publicaties rondom het jaarthema

• 2022: Scoenhove Duurzaam »
  • 2021: Scoenhove Inclusief »
  • 2020: Scoenhove Leermonumenten »